Meerwaarde door ervaring

Account Software heeft jarenlang ervaring binnen de sector groothandel. Vanuit deze ervaring zijn wij een gedegen gesprekspartner als het gaat om advies op maat voor procesautomatisering binnen deze branche. Naast het adviseren over en aanbieden van standaardsoftware hebben wij een eigen software ontwikkeld die een verrijking vormt voor de specifieke dagelijkse bedrijfsvoering van de groothandel.
 

Optimalisatie is winst

Tot de belangrijkste pijlers van de groothandelsbranche behoren inkoop- en verkoop, voorraadbeheer en debiteurenbeheer. Dit zijn alle onderdelen die zeer goed geoptimaliseerd kunnen worden met behulp van onze software. En dat voor kleine bedrijven met enkele medewerkers tot organisaties van grotere omvang met meerdere magazijnen en lokaties. Want optimaliseren is pure winst, ongeacht bedrijfsomvang.
 

Stroomlijn uw inkoop- en orderproces

Een scherp inkoopbeleid en een gestroomlijnd orderproces zijn binnen de handel en logistiek grote succesfactoren. Het kunnen inkopen van de juiste hoeveelheid artikelen op het juiste moment tegen de juiste leveringsvoorwaarden en het kunnen afzetten van deze goederen met een efficiënt orderproces maken het verschil. Het stroomlijnen en inzichtelijk maken van inkoop- en orderprocessen en het integreren van webshops valt bij groothandelsbedrijven binnen het MKB niet meer weg te denken.

 

Voorraadbeheer

Voorraadbeheer: een andere belangrijke pijler voor de groothandel en logistiek. Op ieder gewenst moment inzicht hebben in de voorraad en het kunnen optimaliseren van de voorraadpositie geven meer grip op deze belangrijke kostenpost. Met een accuraat overzicht van voorraadhoogtes, openstaande bestellingen bij leveranciers en de beschikking over historische gegevens rondom seizoenschommelingen hoeft er minder ‘nee’ verkocht te worden zonder hoge opslag- en vernietigingskosten of ad-hoc bestellingen bij leveranciers.

 

Debiteurenbeheer

Ook de groothandelsbranche wordt geconfronteerd met verslechterd betalingsgedrag van klanten terwijl leveranciers steeds vaker vooruitbetaling vereisen. Het kunnen voeren van proactief debiteurenbeleid bied een belangrijke positieve bijdrage aan de liquiditeitspositie van groothandels.
 

Correcte inrichting

Succesvolle groothandels willen hun assortimentsstrategie bepalen om klanten optimaal te bedienen en de leverbetrouwbaarheid te optimaliseren tegen zo laag mogelijke kosten. Hiertoe is het noodzakelijk om de juiste indicatoren in het systeem vast te leggen. Bij het genereren van geautomatiseerde besteladviezen is het bijvoorbeeld het essentieel dat de onderliggende data, de artikelstamgegevens en leverancierscondities, ten alle tijden correct zijn. Het juist inrichten van de deze parameters zorgt ervoor dat de verkoopinspanningen zich blijvend focussen op de belangrijkste artikelen die bepalend zijn voor uw omzet.
 

Veelgehoorde wensen

Vanuit onze ervaring hebben wij aanvullende software ontwikkeld die specifiek voldoet aan veelgehoorde wensen binnen deze branche en die inmiddels ook als standaardsoftware ingezet kunnen worden. Denkt u bijvoorbeeld aan mogelijkheden voor:
 

  • Lotnummerregistratie: wilt u artikelen optimaal traceerbaar maken door lotnummers te registreren op artikelregel bij zowel inkoop als verkoop? Dat kan met onze lotnummerregistratiemodule.
  • Afleveradresbeheer: heeft u te maken afnemers die bestellingen op meerdere locaties willen laten afleveren? Account Software heeft een module ontwikkeld die het mogelijk maakt om per klant/debiteur meerdere afleveradressen vast te leggen.
  • Barcoderegistratie: bent u lang bezig met het registreren van inkomende en uitgaande artikelen en bijbehorende THT-data? Wij hebben een oplossing die het mogelijk maakt om artikelen zelf van barcodes te voorzien en te verwerken met een automatische doorkoppeling naar uw financiële administratie.

 

Ga gerust het gesprek met ons aan

Wilt u meer weten over de mogelijkheden of softwaregebied binnen uw branche? Via onderstaande knop kunt u contact met ons opnemen: