Meebewegen in een veranderende markt

Het traditionele bedrijfsmodel van de accountant en administrateur is veranderd. Marges staan onder druk en cliënten worden kritischer. Het verdienmodel ‘uurtje factuurtje’ werkt niet meer. Uit onderzoek van ING blijkt dat niet alleen wijzigingen in wet- en regelgeving, maar ook de verschuiving naar een verder geautomatiseerde en gedigitaliseerde omgeving leidt tot procesveranderingen binnen de branche.
Cliënten zijn steeds beter geïnformeerd door verbeterde en snellere toegang tot informatie. Online werken en cloudoplossingen worden hierbij steeds belangrijker. Maar zeker ook het verkrijgen van goed, betrouwbaar advies. Wie mee kan met deze ontwikkelingen, heeft het meeste kans op succes voor de toekomst.

 

Meerwaarde bieden

Meebewegen met de veranderende markt vergt een aanzienlijk aanpassingsvermogen in het dagelijks werk van administratie-en belastingadvieskantoren. Het traditionele concept van ‘uurtje factuurtje’ wordt vervangen door een servicegerichte insteek waarbij de focus ligt op advisering en een gedegen, wellicht nieuwe commerciële aanpak.

Het gemak en de snelheid waarmee gegevens uitgewisseld worden, wordt steeds belangrijker. Doordat de automatisering bij uw cliënten ook verbeterd is en er een grotere beschikbaarheid is van gegevens, willen cliënten meer zelf doen. De meerwaarde die een kantoor kan bieden hangt veel minder samen met het voeren van de administratie en veel meer met de manier waarop.

Wilt u ook de laatste technologische ontwikkelingen inzetten om onderscheidend te blijven? Kijkt u dan naar de mogelijkheden die Account Software biedt voor procesverbetering binnen uw branche, zowel lokaal, als online.

 

Succesverhaal

Veel klanten binnen de accountantsbranche zijn zeer succesvol met AccountView. Bekijkt u ter illustratie onderstaand filmpje van Administratie- en accountantskantoor Hein Koning. Dit kantoor werkt al vijftien jaar met AccountView en heeft het digitaliseren van werkzaamheden in het dna van het bedrijf zitten. En dat werpt zijn vruchten af! Directeur Tom Koning: ‘Natuurlijk is het een investering geweest en is affiniteit met software een vereiste, maar dankzij bijvoorbeeld de mogelijkheden van de Samenstel-assistent kunnen wij onze cliënten razendsnel bedienen’.

Deze content wordt niet getoond door je cookie voorkeuren. Accepteer cookies om deze content te zien.


Wilt u meer weten?

Wilt u weten wat wij voor uw kantoor kunnen betekenen? Neem gerust contact met ons op voor vrijblijvend advies. Dat kan per e-mail, via 0318-554680 of via onderstaande knop: