Tevreden klanten en onkostenbesparing

Een te hoog voorraadniveau kost geld, terwijl een te lage voorraad gemiste verkoopkansen en ontevreden klanten betekent. Het stroomlijnen en automatisch genereren van inkooporders en ontvangsten draagt bij aan een optimale voorraadstand.

 Met AccountView bepaalt u sneller en doeltreffend het juiste evenwicht, zodat u minder ‘nee’ hoeft te verkopen, zonder torenhoge voorraadkosten.
Daarnaast draagt een goed geautomatiseerd order- en bestelproces bij aan klanttevredenheid en onkostenbesparing. Van last-minute orders en acties tot annuleringen en crediteringen; AccountView helpt de processen beter onder controle te krijgen. Hierdoor kunt u zich concentreren op uw klanten en het verkopen van de voor u best lopende artikelen.
 

Inkoop en verkoop

Met AccountView kunt u snel en gestandaardiseerd inkoopbestellingen  genereren, terwijl u  flexibel gebruik maakt van de meest gunstige inkoopprijzen. U kunt inkooporders eenvoudig wijzigen of bijvoorbeeld beslissen om (tijdelijk) gebruik te maken van een leverancier met aantrekkelijker prijzen dan uw standaardleverancier.

 

Wilt u automatisch inkooporders genereren en daarnaast ten alle tijden uw ontvangsten inzichtelijk hebben?
In AccountView ziet up op ieder moment direct wat de status van een inkooporder en de bijbehorende processen is. Zo kunt u bijvoorbeeld gemakkelijk zien wat is de geplande ontvangstdatum van  welke goederen is, of de goederen reeds ontvangen zijn en of de inkoopfactuur al binnen en voldaan is. Ook heeft u overzicht indien de goederen fysiek binnen, maar bijvoorbeeld nog niet administratief verwerkt zijn.

 

Wilt u uw inkoop kunnen sturen op basis van voorraadstanden én verkooporders? Wellicht koopt u voor sommige opdrachtgevers direct in op basis  van orders en levert u deze direct uit, zonder voorraad aan te leggen? AccountView kan automatisch een verband leggen tussen een verkooporder en de bijbehorende inkooporder. Zodra de inkooporder binnen is, kunt u de goederen vervolgens meteen aan de klant uitleveren en correct factureren.
 

Voorraad

Met AccountView heeft u op elk moment een actuele voorraadstand. Het systeem muteert voorraadgegevens automatisch op het moment dat  inkooporders verwerkt of goederen uitgeleverd worden. Alle veel voorkomende voorraadmutaties waaronder overboekingen naar andere locaties, afschrijving, breuk en diefstalkunnen worden geregistreerd. Het systeem helpt u ook om tendensen te bepalen bijvoorbeeld met betrekking tot artikelen die veel breuk veroorzaken of die een lage omloopsnelheid hebben.

 

U kunt kiezen of u voorraad tegen een vaste verrekenprijs waardeert, of dat u prijsschommelingen in acht wilt nemen en de voorraad dus wilt waarderen op de laatste of gemiddelde inkoopprijs. Wilt u daarnaast de trends zien en leren van het verleden? Ook hiervoor biedt AccountView u functionaliteit. Met de uitgebreide rapportagemogelijkheden kunt u deze gegevens eenvoudig en snel analyseren.

 

Heeft u te maken met levensmiddelen en regelgeving omtrent de General Food Law? Moet u daarom uw goederen extra zorgvuldig kunnen traceren? Met AccountPlus lotnummerregistratie legt u per artikelregel een lotnummer vast, op basis waarvan de huidige locatie van het artikel én de artikelhistorie op elk gewenst moment beschikbaar zijn.
 
Wilt u meer weten? Neem gerust contact met ons op: